Spotlight: Desirée Kolman

Wat wij doen vinden we interessant, maar we vinden het nóg interessanter wat onze klanten doen. Zonde om de leukste ondernemersverhalen niet met jullie te delen, dachten wij zo. Vandaag hebben we een ondernemer die andere ondernemers helpt in onze spotlight: Desirée Kolman. Lees hier haar verhaal!

Wat doe je?

Ik help ondernemers om de allerbeste klanten aan te trekken, op slimme en integere manieren, beyond bullshit en hype. Dat doe ik door ze te trainen, coachen en adviseren over marketing, sales en netwerken.

Waar werk je momenteel aan?

Ik ben twee dingen aan het optuigen:

– Een jaarprogramma. Daar stop ik al mijn kennis en ervaring in en werk ik intensief met m’n klant samen om hun positionering glashelder te krijgen en alle processen te stroomlijnen die de pijplijn vullen met hun allerbeste klanten. Ik wil klanten in 12 maanden helpen om duurzaam in actie te komen.

– De masterclass Operatie Online Leadsmachine. Hierin leer ik deelnemers hoe ze via online kanalen rete-effectief gesprekken kunnen binnenhalen door direct berichten te sturen naar hun ideale klanten.

Waar haal jij de meeste energie uit als ondernemer?

Samenwerken met klanten die ik veel meer en grotere impact gun. Het is zalig om mijn kennis en ervaring in te zetten om mijn klanten te helpen de wereld (of de wereld van hun klanten) een stukje beter te maken. Ik pik klanten eruit waarvan ik zie, voel en weet dat ze het hart op de juiste plek hebben. Dat type ondernemer heeft echt goud in handen en dat geeft mij een enorme drive om voluit te gaan. Concreet doe ik bijvoorbeeld met mijn klanten een 1 op 1-dag om hun Marketing DNA helder te krijgen. Daarvoor gaan we één dag in een vergaderhok zitten en onderzoeken we op een leuke manier wat zij de wereld te bieden hebben. Waarom doen ze dit? Wat levert dit op? Voor wie is dit onweerstaanbaar? De strategie voor hun marketing vloeit hier op een logische manier ook uit en ik vat dat allemaal samen in een praktisch document. Dat soort dagen + werk voelt voor mij niet als werk, dat kan ik elke dag doen zonder energie te verliezen.

Waar heb je als professional het meeste van geleerd?

Van doen. Ik ben een enorme (over)-denker en dat heeft me vaak gestagneerd/verlamd. Actie en doen geeft zonder enige uitzondering helderheid, veel meer dan over dingen nadenken.

Wat is jouw grootste #faal moment?

Mijn grootste #faalmoment was toen ik zelf uitgeblust en opgebrand op de bank zat, maar Netflix niet aan durfde te zetten omdat ik vond dat ik geen vrije tijd verdiende. Ik moest nog content maken vond ik, dat was echt een hijgende draak in m’n nek. Vanaf dat moment ben ik me gaan verdiepen in slim content maken in plaats van veel en vaak content maken. Zo ben ik ook gekomen op die eerder genoemde Marketing DNA dag. Die heeft mij zelf geholpen als een soort toetskader. Dat helpt me om strategische marketing te maken.

Welk werk ben je tot nu toe het meeste trots op?

Ik ben een ex-perfectionist, dus da’s moeilijk kiezen 🙂 Maar ik denk dat m’n uitverkochte eerste masterclass wel echt een hoogtepunt was. Vooral omdat ik tijdens die training echt voelde dat ik in m’n ‘zone of genius’ werkte: het ging zo moeiteloos, dat was een enorme boost voor m’n zelfvertrouwen. Het is heerlijk om je waarde te voelen.

Welke tip heb jij voor startende ondernemers?

Ga zo veel en vaak mogelijk in gesprek met mensen. Er gaat heel veel digitaal tegenwoordig, maar als je achter je laptop blijft zitten, houd je jezelf onnodig klein. In gesprekken met potentiële klanten, maar ook met ondernemers die met jouw potentiële klanten aan tafel zitten, leer je ontzettend veel omdat je daarin aannames toetst. Je krijgt daardoor onmisbare info voor je aanbod, je marketing, je eigen visie en missie. In gesprekken kun je mensen die je leuk vindt, ook een aanbod doen. Bijvoorbeeld voor een pilot. Zo ben je al heel snel voor echt geld aan het werk voor echte klanten. Daar leer je heel veel van! En daarnaast: blijf niet hangen in informatie opzoeken. Als je je graag laat inspireren, implementeer dan ook. Anders ga je niks écht veranderen.

Wat is voor jou een must-do voor je pensioen?

M’n bedrijf zo organiseren dat ik elke zomer en alle schoolvakanties vrij heb om te reizen en lekker niks te doen. Overigens geloof ik niet dat er pensioen is als ik oud ben, haha, dus sublimerend doel is om een bedrijf te creëren waarin werken niet voelt als werk.

En dan nog iets..

Ik ben altijd hongerig naar de grootste uitdaging die ondernemers hebben met het vullen van hun pijplijn met écht goeie klanten (klanten die in de rekken hangen en graag goed betalen voor diensten). Die mogen jullie als lezers zo in m’n mailbox dumpen 🙂 Ik zal daar persoonlijk op reageren vanuit mijn expertise. Ik ga je niks verkopen, want daar ben ik zelf allergisch voor haha! Mail naar desiree@dilakuna.nl met al je vragen of kijk op www.dilakuna.nl

Deel de post:
Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
WhatsApp

Gerelateerde berichten