Help! Mijn boekhouder stopt!

Als je eenmaal een fijne boekhouder hebt gevonden, is het lastig afscheid nemen. Diegene weet zoveel van je en is een vertrouwd moment van contact iedere maand, kwartaal of misschien zelfs maar 1 keer per jaar. Je hoeft niets meer uit te leggen want hij of zij weet precies wat er bij jou speelt. En nu gaan ze ermee stoppen! De nachtmerrie van iedere ondernemer. Je moet immers al je spullen ophalen, een nieuwe uitzoeken en weer alles van voren af aan uitleggen. Allemaal tijd die je ook aan iets anders zou kunnen besteden.

Maar is dit per se iets slechts? Of kan dit je ook iets goeds brengen? Wij geven je 4 redenen waarom een nieuwe boekhouder helemaal niet vervelend hoeft te zijn!

1. Een frisse blik geeft nieuwe ideeën.

De ene ondernemer is de andere niet en dat geldt natuurlijk ook voor boekhouders. Wat is er de afgelopen jaren met je bedrijf gebeurd? Is deze al die tijd hetzelfde gebleven of is er veel veranderd? Als er veel veranderd is, is de administratie dan meegegroeid? Een boekhouder adviseert vaak zoals hij zelf zou handelen en dus komt een nieuwe boekhouder met nieuwe ideeën die je wellicht een nieuwe impuls kunnen geven. En als er niks valt te veranderen, is dat natuurlijk ook helemaal goed!

2. Geld besparen met bijvoorbeeld een online administratieprogramma

De administratieve dienstverlening liep heel lang achter als het gaat om automatiseren. Maar ook wij hebben flinke slagen gemaakt. Echter is er veel vergrijzing in ons vak en gaat dus niet iedere boekhouder snel mee met de nieuwe ontwikkelingen. Het is echter wel zo dat deze nieuwe ontwikkelingen boekhouders veel tijd scheelt en dus de ondernemer een hoop geld. Op zoek gaan naar een nieuwe boekhouder kan dus ook betekenen dat je geld gaat besparen. Bijvoorbeeld door het gebruik van een online administratietool.

3. Meer tijd over voor je onderneming

Dat automatiseren zorgt niet alleen voor een geldbesparing, maar voor een tijdsbesparing. Waar vroeger alle facturen nog uitgeprint en achter het bankafschrift gestopt moesten worden, kan nu alles meteen doorgemaild worden. Niet meer wachten op de printer en niet meer sorteren! De map hoeft ook niet meer weggebracht te worden. Moet jij eens zien hoeveel tijdwinst dit jou op gaat leveren.

4. Branche-gespecialiseerde boekhouders

Wat we ook steeds meer zien is dat er veel kleinere kantoren zijn met een bepaalde specialisatie in plaats van hele grote kantoren die van alles en nog wat doen. Zo zijn wij van CijferCombinatie gespecialiseerd in de creatieve sector, maar er zijn ook kantoren die zich richten op de bouw, de horeca, de paardensport, groothandels en kleine Retail. Deze specifieke branchekennis maakt het voor jou een heel stuk makkelijker praten omdat je financiële adviseur precies weet wat er in jouw branche speelt. Vergelijkingsmateriaal heeft en de trends ziet. Voor jou als ondernemer heel waardevol dus!

Stopt jouw boekhouder er ook mee en ben je op zoek naar een nieuw kantoor? Wij helpen je graag. Neem gerust contact met ons op voor een kop koffie bij ons op kantoor in Amsterdam

Deel de post:
Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
WhatsApp

Gerelateerde berichten